אקטואר תל אביב

איך למצוא אקטוארים בתל אביב?

מקצוע האקטואריה חולש על פני מספר תחומים בדגש על אקטואריה פיננסית, ביטוחים כלליים, פנסיה וביטוחי חיים. באופן יחסי למקצועות אחרים, בישראל מספר האקטוארים יחסית מצומצם ולפיכך מבחר בעלי המקצוע שיש להם מיומנות גבוהה וניסיון רב אינו גדול במיוחד. לפיכך, מציאת אקטואר בתל אביב שיכול לתת מענה הולם לצרכיכם אינה בהכרח משימה פשוטה, אך בהחלט אפשרית.

כמה דברים שכדאי לדעת על אקטואריה

אם אתם מחפשים אקטוארים בתל אביב, ובכלל, כדאי שתדעו משהו על המקצוע. מדובר למעשה בתחום של הערכת סיכונים המנתח בעיקר היבטים כלכליים תוך הסתייעות בשיטות סטטיסטיות ומתמטיות שונות, ותוך התייחסות להיבטים רבים הקשורים למיסוי, ביטוח, סוגי פנסיות, סוגי חסכונות, תקנות, חקיקה ופסיקות, הסתברויות וריביות. יחד עם זאת, למרות שעיקר עניינה של האקטואריה היא הערכת סיכונים, בדגש על קביעת התמחור של פוליסות ביטוח למיניהן, היא עוסקת בעוד מגוון רחב של נושאים מקבילים. כך למשל, האקטואר עשוי לעסוק באיזון משאבים בין בני זוג המצויים בהליכי גירושין, לספק חוות דעת לצורך תביעות נזיקין המוגשות לחברות ביטוח, לספק הערכות עבור תביעות לביטוח הלאומי, לנתח הפסדי פנסיה של עובד עקב התנהלות מעסיק או מעבר בין סוגי פנסיות, ועוד.

אקטואר תל אביב

מה לבדוק לגבי אקטוארים בתל אביב

אם כן, כאשר מחפשים אקטוארים בתל אביב, ובכלל, יש לבחון מספר היבטים. ראשית, חשוב לדעת שבישראל קיימת אגודת אקטוארים הפועלת כבר עשרות שנים, והינה שותפה באיגוד המונה אגודות אקטואריות מרחבי תבל. אל האגודה יכולים להתקבל אקטוארים המתקדמים לפי מעמד של עמית-לומד, עמית-נלווה, עמית-מתמחה וחברות מלאה, ויש לעמוד בתנאי ומבחני קבלה. לפיכך, כשלב ראשון כדאי לבדוק כי האקטואר שאתם פונים אליו הינו מוסמך מטעם אגודת האקטוארים בישראל (F.IL.A.A), וכן רצוי לבדוק היכן ובאילו תחומים ביצע את התואר הראשון והתואר השני שלו, ואת היותו מוסמך בתחומים אחרים, למשל רואה חשבון מוסמך.

שנית, רצוי לבחון את ניסיונם של אקטוארים בתל אביב, ובכלל, ממנו ניתן להתרשם לרוב באתר האינטרנט ו/או בשיחה טלפונית. כמו בתחומים רבים אחרים, ניסיון עשיר מבטא ידע ויכולות שנרכשו לאורך השנים, ומכאן אפשרות למתן פתרונות ברמה גבוהה ביותר. מלבד זאת, יש לבדוק שהאקטואר בעל ניסיון ומעניק את השירות הספציפי המבוקש עבורכם, בין אם בתחומי דיני הנזיקין, דיני המשפחה, דיני עובדים, פנסיות, ביטוח וכן הלאה. בנוסף, אם יש לכם צורך בעריכת חוות דעת אקטוארית לצורך תביעות ופרוצדורות שונות, יש לוודא כי האקטואר שאליו אתם פונים מחזיק בניסיון רב גם בכתיבת חוות הדעת.

ולבסוף, כמו בכל תחום גם כאן כדאי לבחון את הצעת המחיר, כלומר את התעריף השעתי או לפי פרויקט שגובה האקטואר. מאחר שאין מחירון אחיד בתחום עיסוק זה עשויים להיות פערים בין עלויות השירות, ורצוי לבחור כמובן בהצעה היותר משתלמת שלוקחת בחשבון גם את הניסיון והמומחיות של האקטואר.

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת שירותי אקטואר בתל אביב והסביבה הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפונים 03-6202922 או 054-9304868.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook

צור קשר

דילוג לתוכן