סיבות שונות לפגיעה בפנסיה

לא כולם מודעים לכך שהתנהלות של העובד או המעסיקים השונים שלו לאורך תקופת התעסוקה, עלולה להוביל לפגיעה בפנסיה תקציבית או רגילה. פגיעות שכאלו נעשות לרוב בתום לב, אך אין בכך לומר שהן אינן גורמות נזקים חמורים לסכום שיוכל לעמוד לרשותכם בעת הפרישה לגמלאות. כדי להימנע ממצבים לא נעימים שכאלו מומלץ להיות תמיד בתשומת לב לפנסיה, להכיר את זכויותיכם ואת המשמעות של צעדים שונים (כפי שיתוארו להלן), ובמידת הצורך לפנות לבדיקת הפנסיה שלכם אצלנו.

התנהלות מעסיק שגורמת לפגיעה בפנסיה

כאמור, פגיעה בפנסיה יכולה להיגרם עקב התנהלות מעסיק או עובד, וזאת בנוסף לפגיעות עקיפות הקשורות לשינויים במשק, שינויי חקיקה וכדומה. לגבי פגיעה שמקורה בהתנהלות המעסיק ייתכן מאוד שמסיבות כאלו ואחרות המעסיקים לאורך השנים לא טרחו להפריש את הסכומים בהתאם לחוק הפנסיה, המשתנים מעת לעת, דבר שיכול להוביל להפסדים משמעותיים. בנוסף, ייתכן שהעובד חתום על הסכם אישי או שמובטחות לו זכויות מסוימות בהסכם קיבוצי, שלא כובדו על ידי מעסיק זה או אחר.

כמו כן, ייתכן שעם השנים היו עליות בשכרו של העובד, בין אם בשכר היסוד או ברכיבים נוספים המחושבים בשכר הקובע לצורך חישוב הפרשות הפנסיה. ואולם, המעסיק לא עדכן את השכר הקבוע כפי שצריך היה לעשות, מה שאומר שהעובד היה זכאי להפרשות יותר גבוהות אך לא קיבל אותן. לעיתים מעסיקים גם אינם מתחשבים בשכר העובדים המלא אלא מבססים את ההפרשות על שכר חלקי, ולעיתים העובד סובל מאובדן בכיסוי הביטוחי עקב אירועי ביטוחי והפקדות שלא נעשו או נעשו באיחור מצד המעסיק.

סיבות שונות לפגיעה בפנסיה

התנהלות עובד שגורמת לפגיעה בפנסיה

גם התנהלות של עובדים לאורך השנים, לרוב עקב אי הבנת השלכותיה, יכולה לגרום נזקים לסכומי הפנסיה המגיעים בפרישה. כך למשל, יש עובדים המפוטרים מעבודה ומושכים את כספי הפיצויים עם הטבות מס, בהנחה שאין משיכה של כספי תגמולים. רק כעבור שנים מגלים כי ההטבות האלו אכן מקוזזות מההטבות שיכולות להגיע לעובד על משיכת קצבאות זקנה ופנסיה בעת פרישה. בנוסף, משיכת כספי פיצויים תקטין את סכום החיסכון שיעמוד לעובד בפרישה ומכאן לפגיעה בגובה הקצבה. דוגמא נוספת היא חוסר תשומת לב לעלויות פרמיות הביטוח בתוכניות פנסיה, העולות עם הגיל. אם העובד היה בודק את הנושא בזמן ומבצע התאמות נכונות למצבו, לבחור מסלול ביטוחי שמתאים יותר לצרכיו או לוותר על כיסויים לא רלוונטים (לדוגמה כיסוי שארים), הרי שיכול הייה להוזיל את עלויות הפרמיה וליהנות מחיסכון פנסיה גבוה יותר. דוגמא אחרונה בהקשר זה (למרות שישנן רבות נוספות) היא חוסר מודעות לדמי הניהול. כלומר, ישנם מקרים בהם דמי הניהול שנגבים מהעובד גבוהים באופן יחסי לאלה שהיה יכול להשיג, לדוגמה עקב מעבר למקום עבודה חדש, מקרה בו דמי הניהול שמתחילים לשלם במקום החדש עשוי להיות גבוה יותר. תשומת לב לנושא וניהול משא ומתן במידת הצורך יכולים לחסוך כספים רבים.

לפרטים נוספים על פגיעה בפנסיה תקציבית, ותיקה וחדשה, ולביצוע בדיקה של הפסדי פנסיה המובילה לתיקונם, הנכם מוזמנים לפנות אל משרדנו בטלפונים 03-6202922 או 054-9304868.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook

צור קשר

דילוג לתוכן