אקטואר דיני עבודה

כיצד אקטואר יכול לסייע גם בדיני עבודה

אתם עובדים במקום כלשהו ויום בהיר אחד מקבלים הודעה שהנכם מפוטרים. לא עשיתם כל רע, לא פוטרתם בשל מחדל כלשהו מצידכם – פשוט היו אילוצים מערכתיים, החברה מפטרת ומתייעלת ואתם בין אלו שהולכים הביתה. אתם ודאי מכירים את נושא הפיצויים שמגיעים לכם, אולי בעצם אתם רק חושבים שאתם מכירים? במצב כזה, בייחוד אם פוטרתם אחרי תקופה ממושכת, לאקטואר יש אפשרות לעזור לכם למצות את זכויותיכם באופן הטוב ביותר. רוצים לדעת איך? המשיכו לקרוא.

באלו מצבים כדאי להיעזר באקטואר בתחום דיני עבודה?

אחד התחומים האחרונים אולי בהם הייתם מצפים להיעזר בשירותיו של אקטואר הינו דיני עבודה. האם ישנו אקטואר דיני עבודה ייחודי? לא מדויק, אך אם פונים לאקטואר פנסיה עם היכרות והבנה בדיני עבודה, ניתן לקבל ערך מוסף בנושא. טוב תעשו אם תבחרו אקטואר בעל ניסיון בתחום, ובפרט בתחום הפנסיה, אשר מכיר את החוקים הרלוונטיים באופן מעודכן.

במצב בו אתם מוצאים עצמכם מפוטרים – כדאי להיוועץ עם אקטואר אשר יוכל לתת לכם הערכה מדויקת כמעט לחלוטין – ויותר מאשר כל גורם אחר – לגבי שווי הפנסיה שלכם ועל פיה תוכלו לבסס את דרישתכם לקבלת פיצויים או לבדוק אם ההפקדות לפנסיה שקיבלתם אכן כוללות את כל מה שמגיע לכם. אבל למה דווקא אקטואר? למה לא עורך-דין או כלכלן?

כיצד אקטואריה יכולה לעזור לכם?

אקטואריה הינה הדרך המדויקת ביותר לביצוע היוון של פנסיות, כך שניתן לקבל תמונת מצב של שוויה האמיתי של הפנסיה שנחסכה עבורכם לאורך השנים וגם מה יהיה שוויה העתידי העלול להיפגע כתוצאה מפיטוריכם. באותו אופן, אם המעסיק לא הפריש עבורכםכפי שצריך, אקטואר יוכל לחשב את ההפקדות החסרות ולאמוד את ההפסד האקטוארי שלכם, אותו ניתן לדרוש מהמעסיק. למעשה, רק אקטואר ובייחוד כזה המתמחה בנבכי עולם הפנסיה והפיצויים, יוכל לבצע היוון מדויק וקרוב ביותר למציאות עבורכם. אקטואר אינו מסתמך על נתונים סטטיסטיים אשר מבטאים רק מה היה בעבר ואשר סטטיסטיקאים מנסים לחזות על פיהם מה עשוי לקרות, הוא בונה הערכה המבטאת מצב עתידי ועושה זאת באופן מחושב, באמצעות כלים חישוביים ייחודיים לתחום ובהתבסס על התקנות, על תקנוני קרנות הפנסיה ועל פוליסות הביטוח. האקטואר יוכל לקחת בחשבון שווי צפוי וגם משתנים שונים לגבי שינויים בשוק ההון, למשל. אף אחד אינו יכול לנבא את העתיד, אבל אקטואר טוב יוכל להיות הכי קרוב לזה.

אקטואר דיני עבודה

מה זה בעצם היוון של פנסיה?

אקטואר יכול לחשב בכלים ייחודיים לתחומו ולפי נתונים עכשוויים, כמה פנסיה אתם צפויים לקבל בעתיד. ההערכה של אקטואר הינה המדויקת ביותר שניתן לקבל ולכן היא פעולה מתבקשת בכל מצב בו יש צורך לקבל תמונת מצב של שווי במונחים של כאן ועכשיו. באמצעות הליך של היוון יכולים אנשים הנמצאים משני צידיו של ויכוח משפטילקבל הערכה מדויקת ביותר והקרובה ביותר למציאות של שווי נכס בלתי נזיל כמו קרן פנסיה, ולפי הערכת שווי זו, ניתן לדרוש את המגיע לכם, כמו גם לספק לבית המשפט מידע חיוני שיסייע לו לפסוק לכם באופן המדויק ביותר את הפיצויים להם אתם זכאים.

מדוע כדאי להיעזר באקטואר?

כאשר זקוקים להערכה עתידית שתהיה מדויקת באופן מירבי, במגוון תחומים, הכי כדאי לפנות לשרותיו של אקטואר מנוסה ומקצועי אשר יודע לתת לכם ניבוי המבוסס על מציאות עכשווית, תוך חישוב והערכה של השינויים הצפויים עם הזמן – כך שתוכלו להיערך בהתאם ולקבל החלטה מיטבית עבורכם.

חישוב סיכונים ביטוחיים, עריכת איזון משאבים בין בני זוג, הערכת שווי עתידי של מגוון דברים – כל דבר הקשור בניהול סיכונים מושכל – כל אלו הינם תחומים בהם אקטואר יוכל לתת לכם את המידע הטוב ביותר– וכך גם בתחום דיני עבודה.אם אתם מתמודדים מול מעסיק שלא מאפשר לכם לקבל את כל המגיע לכם – אקטואר יוכל לתת לכם הערכה שתאפשר לכם להתמודד מול המעסיק ולשכנע את בית המשפט שהצדק לצידכם.

למי פונים כדי לקבל שרות אקטואריה מיטבי?

את השרות הטוב, המדויק, המקצועי והאמין ביותר תקבלו אצל אורי לפיד – אקטואר ורואה חשבון המתמחה בתחום האקטואריה ובניהול סיכונים. תוכלו לקרוא עוד על אורי לפיד ועל דרכי יצירת הקשר עימו באמצעות קליק קטן כאן.

זכרו כי בכל רגע נתון אנו מקבלים החלטות העשויות להשפיע על חיינו בהמשך הדרך באופנים רבים. אתם יכולים להמשיך לקחת סיכונים, או לנהל אותם טוב יותר באמצעות אקטואר.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook

צור קשר

דילוג לתוכן