אקטואר גירושין מומלץ

שירותי אקטואריה בהליך גירושין – מדוע זה חשוב?

 

אין דרך לצבוע את המציאות בוורוד, יותר אנשים מוצאים עצמם מתגרשים כיום ולמרות שנדמה שאפשר לעשות את זה באופן כמה שפחות מזיק, רבים נשאבים אל תוך מערבולת רגשית ומפתחים עויינות כלפי הצד השני.

המלחמות הללו נסבות בסופו של דבר סביב שני נושאים עיקריים: הילדים והכסף. כחלק מהליך הגירושין מונחים בני הזוג לערוך איזון משאבים בו מעריכים את הרכוש הכולל של בני הזוג – גם זה המשותף וגם סכומים נפרדים, אישיים –  על מנת להגיע לחלוקה ששני הצדדים מסכימים עליה. לשם כך מחשבים גם חישובים עתידיים, כמו למשל: כמה פנסיה יקבל כל אחד מבני הזוג בהגיעם לגיל פרישה וכמה מתוך זה מגיע לבן הזוג. לחישוב הזה קוראים היוון ואותו יכול לערוך אך ורק אקטואר, בעדיפות לכזה אשר כבר צבר ניסיון בטיפול פיננסי של זוגות מתגרשים. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא.

היוון נכסים – הסבר קצר במה מדובר

על מנת להסביר מהו היוון נכסים, ניקח כדוגמא את נושא הפנסיה. כמעט לכל אזרח בישראל יש כיום תכנית פנסיה אותה רכש או ארגן בטרם נישא או במהלך השנים בהן היה נשוי, זה החוק. כאשר נכנסים להליך גירושין ועמלים על הסכם שיהיה בר קיימא לאורך שנים, לוקחים בחשבון במהלך עריכת החישובים הכספיים גם את הכספים שנחסכו במהלך הנישואין שעתיד לקבל כל אחד מבני הזוג כאשר יגיעו לגיל פרישה.

כל עוד מדובר בנכסים נזילים כמו רכוש או חסכונות, זו אינה בעיה – הערך שלהם ידוע ומוסכם. אולם מה בנוגע לנכסים פיננסיים שאין אפשרות לדייק בערכו כיוון שזה יתברר רק בעתיד? הדרך לפתור סוגיה זו הינה באמצעות תהליך הנקרא היוון ומשמעותו היא חישוב ערכו העתידי של נכס פיננסי ומתן שווי במושגים עכשוויים על מנת שניתן יהיה להתייחס אליו באופן ברור, כסכום ידוע וממשי, עכשיו – כאשר אנו עורכים את ההסכם.

ברגע שנערך היוון פנסיה, שני בני הזוג יכולים להשתמש בנתון המעניק ערך מספרי, כדי לבצע חלוקה של הרכוש כפי שהוא נאמד באותו הרגע, בהסתמך על הערכה מחושבת הכוללת את כל רכושם, כולל נכסים שימומשו בפועל רק בעתיד ובכך להביא את הליך הגירושין לסיום מהיר ויעיל.

חשוב לציין כי כיום ישנה אפשרות נוספת לביצוע האיזון, וזאת לפי החוק לחלוקת חיסכון פנסיוני. מה שהחוק אומר זה שבמקום שנאזן את הסכום המהוון, ניתן הוראה לקרן הפנסיה או חברת הביטוח לפצל את החסכונות, בהתאם לחישוב של האקטואר. למידע נוסף ניתן לקרוא את המאמר בנושא.  

הסכם גירושין מבוסס ויציב? רק בעזרת חישובים אקטואריים.

כאשר זוג מחליט להיפרד, עורכי הדין של הצדדים מנסחים הסכם גירושין בו נקבע מי משלם למי וכמה. לתהליך הזה ישנם כמה שלבים שחלקם קלים יותר וחלקם מסובכים יותר. עצות שמקבלים הצדדים מגורמים חיצוניים כגון בני משפחה – לעיתים חמומים ולהוטים להגן על כבוד בן משפחתם – רק מאריכות את המאבק ומתישות את שני הצדדים לחינם.

ישנה חשיבות רבה להגעה להסכם הדדי טוב והגון בפרק זמן קצר, עד כמה שניתן – אך לא על חשבון נכונות הנתונים או הגינותו של ההסדר. ככל שההליך יסתיים מהר יותר ובאופן חלק, מבלי להתיש נפשית את שני הצדדים, כך ייטב.

ההסכם חייב להיות מבוסס על נתונים מדויקים ככל הניתן ולהיות כזה שלא יעורר רצון לפתוח אותו ואת תנאיו בעתיד. כדי להשיג זאת, ישנה חשיבות עצומה להיעזר בשירותי אקטואריה על מנת לקבל אומדן מדויק מאד לגבי כל הנכסים הפיננסיים העתידיים. אף עורך דין לא רוצה להיות אחראי להסכם שייפתח בעוד כמה שנים ויתברר שנערכו בו חישובים מרושלים – רק על מנת לסיים מהר.

אקטואר גירושין

כיצד אקטואריה יכולה לעזור לכם בהליך גירושין?

 

אקטואריה, ללא ספק, זו הדרך המדויקת ביותר לביצוע היוון של נכסים עתידיים עבור בני זוג העומדים בפני עריכת הסכם גירושין. אמנם לא קיים מושג של ״אקטואר גירושין״ – אך בהחלט ישנם אקטוארים המתמחים בתחום, כלומר, מחזיקים באמתחתם ניסיון עשיר בטיפול בזוגות מתגרשים ובנוסף כדאי מאוד שהאקטואר יתמחה בעולם הפנסיה.. ובכל זאת, אם נאמץ את הכינוי, רק אקטואר גירושין מומלץ בעל מוניטין וניסיון יוכל לבצע היוון מדויק וקרוב ביותר למציאות עבורכם. המוניטין של האקטואר חשוב מאד במקרים אלו בשל העובדה שהוא יהיה יותר אמין ולכן מקובל על שני הצדדים.

 

מבין כל התחומים בהם נדרש חישוב אקטוארי גירושין הינו ללא צל של ספק אחד הרגישים – יש בגירושין רכיב רגשי מאד גבוה ולכן על האקטואר להתנהל במקצוענות וסבלנות – הקפידו לבחור אקטואר שבא עם המלצות.

 

למי פונים כדי לקבל שרות אקטואריה מיטבי?

את השרות הטוב, המדויק, המקצועי והאמין ביותר תקבלו אצל אורי לפיד – אקטואר ורואה חשבון המתמחה בתחום האקטואריה ובניהול סיכונים. לאורי התמחות מעמיקה בעולם הפנסיה, והוא מכהן היום כאקטואר הראשי של קרנות פנסיה בישראל. תוכלו לקרוא עוד על אורי לפיד ועל דרכי יצירת הקשר עימו באמצעות קליק קטן כאן ולכל שאלה ו\או התייעצות בתחום, ניתן ליצור עימנו קשר גם בטלפון 03-6202922.

במשרד שלנו נגלה את הרגישות הנדרשת ואת הסבלנות המתבקשת וכמובן שנבקש מכם, בחובשנו את כובעו של אקטואר גירושין מחיר שלא יכביד עליכם את התהליך מעבר להכרח.

זכרו כי בכל רגע נתון אנו מקבלים החלטות העשויות להשפיע על חיינו בהמשך הדרך באופנים רבים. אתם יכולים להמשיך לקחת סיכונים, או לנהל אותם טוב יותר באמצעות אקטואר.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook

צור קשר

דילוג לתוכן