זכויות עובדים פיצויים

זכויות עובד פיטורים ופנסיה 

כאשר עובד מפוטר מעבודתו עומדות לימינו מספר זכויות ובהן גם האפשרות למשוך את רכיב פיצויי הפיטורין מביטוח מנהלים וקרן הפנסיה. יחד עם זאת, לפני שמנצלים זכויות עובד בפיטורים ומושכים את הכספים מהחיסכון הפנסיוני חשוב לדעת כמה דברים.

לאילו פיצויים אתם זכאים? 

זכויות עובדים בפיטורים כוללת כמובן את כספי הפיצויים, המגיעים מתוך רכיב הפיצויים כפי שהופרש לאורך השנים לפנסיה על ידי המעסיק, וכן ההפרש שבין הסכום המגיע לעובד ובין מה שנצבר ברכיב הפיצויים. החישוב של כספי הפיצויים המגיעים הינו פשוט על פניו, וכולל את המשכורת המגיעה בהתאם לתלוש האחרון, שאותה מכפילים במספר שנות העבודה במקום. אם ניקח למשל עובד שמשכורתו האחרונה הייתה בסך 15,000 ₪ ועבד במקום 20 שנה, הרי שהפיצויים המגיעים לו עומדים על 300,000 ₪.

כאמור, אם קיים הפרש בין הפיצויים המגיעים ובין רכיב הפיצויים שקיים בחיסכון הפנסיוני, הרי שהמעסיק נדרש להשלימו. מאחר שהפרשים אלו יכולים להיות משמעותיים, במרבית המקרים יעדיף המעסיק להפריש את מלוא רכיב הפיצויים לעובד לאורך השנים, כדי להימנע מתשלום גבוה בעת פיטורין. ישנם עובדים שבחרו לחתום על סעיף 14 לחוק פיצויי הפיטורין אשר מבטיח להם את קבלת פיצויי הפיטורים גם אם פוטרו וגם אם התפטרו. רק שבמקרה כזה במידה וקיימים הפרשים בין מה שנצבר ברכיב הפיצויים החיסכון הפנסיוני ובין הפיצויים המגיעים, הרי המעסיק לא חייב להשלימם.

זכויות עובדים פיצויים

 

משיכה של כספי הפיצויים

זכויות עובדים בפיטורים מאפשרות למשוך את רכיב הפיצויים מהפנסיה, המהווה כעין מקדמה שהמעסיק משלם. מדובר בסכומים בלתי מבוטלים שיכול להיות מאוד מפתה למשוך אותם לשימושים כאלו ואחרים. אולם לבחירה זו יש השלכות משמעותיות לעתיד. יש להבין כי משיכה של כספי הפיצויים שנצברו בפנסיה לפני הגעה לגיל פרישה משפיעה באופן משמעותי ביותר על גובה הקצבה המגיעה עם היציאה לגמלאות. לפי הנתונים של משרד האוצר משיכה של כספים אלו עשויה להקטין את הקצבה המגיעה בעת פרישה עד לשיעור של ארבעים אחוזים. על כן ההמלצה של אנשי המקצוע היא להשאיר את כספי הפיצויים בתוך החיסכון הפנסיוני.

יש להדגיש כי דברים אלו נכונים לא רק לגבי עובדים שפוטרו אלא גם לגבי עובדים שהתפטרו הזכאים לקבל את מלוא כספי הפיצויים שנצברו לזכותם. יחד עם זאת, במידה והעובד התפטר מיוזמתו והוא מעוניין למשוך את כספי הפיצויים מתוך החיסכון הפנסיוני שלו, הרי שיש צורך לקבל הסכמה של המעסיק למהלך זה. 

למרבה הצער, נושא את זה של השפעת משיכת כספי הפיצויים מהפנסיה על החיסכון והקצבה אינו מובן כל צרכו בציבור. יש לזכור כי כספי הפנסיה שלכם מושקעים במסלולים שונים על ידי חברות הביטוח והם צוברים ריבית דה ריבית. כאשר אתם מושכים כספים באופן מוקדם אתם מקטינים משמעותית את הסכום הצבור כרגע בחיסכון הפנסיוני וגם את התשואות שיתקבלו עליו לאורך שנים עקב השקעתו באפיקים שונים. כך מגיעים למצב בו הקצבה לפנסיה נמוכה משמעותי, כאמור אפילו בשיעור של ארבעים אחוז ממה שניתן היה לקבל לו הושארו כספי הפיצויים בחיסכון הפנסיוני.

לפרטים נוספים על זכויות עובדים, פיצויים ופנסיה פנו אל משרדנו בטלפון 03-6202922.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook

צור קשר

דילוג לתוכן