חישוב זכויות פנסיה בגירושין

כיצד מתבצע הליך חישוב זכויות פנסיה בגירושין ומי אמון על כך – כל מה שחשוב לדעת

הזכויות הסוציאליות של זוג אשר מתגרש, כמו לדוגמא זכויות פנסיה, הן אחד מהנכסים החשובים ביותר שנמצאים ברשותם. לפי החוק הישראלי, זכויות סוציאליות, אשר נכללות בין העתודות הכלכליות שבני הזוג צברו לאורך חיי הנישואין שלהם, מהוות נכס בר איזון וזאת מכוח החוק ליחסי ממון בין בני זוג. חשוב לציין כי בני זוג אשר היו במעמד של ידועים בציבור גם הם זכאים להליך של איזון משאבים ולביצוע של חלוקת שווי הזכויות הסוציאליות, וזאת בהתאם לפסיקתו של בית המשפט העליון. אנחנו כאן על מנת לעשות לכם סדר ולהסביר את סוגיית חלוקת כספי הפנסיה במהלך הליך הגירושין.

מהו הליך איזון המשאבים וחלוקת זכויות הפנסיה בין הצדדים ?

הזכויות הפנסיוניות שכל צד צבר לאורך תקופת הנישואין שלהם, למרות העובדה שבהן רשומות על שמו של אחד הצדדים בנישואין, נכנסות למאגר הנכנסים המשותפים אשר שייכים לשני הצדדים. כלומר, במהלך החלוקה של הרכוש המשותף בהליך הגירושין, למרות שרק צד אחד צבר או הפריש את אותן הזכויות במסגרת העבודה במקום עבודתו, מדובר בנכס משותף לשני בני הזוג. אולם, בהינתן ונערך בין שני הצדדים הסכם ממון, אשר במסגרתו נקבעה הפרדה של הרכוש בנוגע לזכויות פנסיה או קיים כל מנגנון אחר של חלוקה אשר שונה מהסדר הקיים בחוק יחסי ממון, קביעה זו אינה תקפה לגביהם.

מכיוון שמדובר כאמור בנכס משותף, כל אחד מהצדדים זכאי למחצית מן זכויות הפנסיה של הצד השני ביחס לתקופת הנישואין שלהם. חשוב להכיר שבמקום לחכות שהפנסיות של שני הצדדים יבשילו, ניתן לקבוע כי יתבצע כבר היום תהליך היוון של הכספים שעתידים להתקבל בעתיד והחלוקה תתבצע כעת. במידה ולאחד הצדדים ישנן זכויות פנסיה עודפות, מתאפשר שהוא ישלם כיום חלק יחסי מכיסו או מחלוקת הנכסים המשותפים האחרים.

חישוב זכויות פנסיה בגירושין

מי עוסק בחישוב הזכויות של כל אחד מהצדדים ?

אקטואר, אשר ימונה בדרך כלל על ידי בית המשפט, יידרש לקבוע ולבצע חישוב זכויות פנסיה בגירושין, בין חישובי הזכויות הסוציאליות האחרות של שני הצדדים. האקטואר יבצע בדיקה של זכויות הפנסיה של השניים וזאת ביחס לצבירה שהתבצע לאורך תקופת הנישואין על מנת לחשב את השווי הכולל. מומלץ לפנות ישירות לאקטואר מוסכם על שני הצדדים כאשר השניים מעוניינים להתגרש בהסכמה וכך הוא יוכל לבצע את בדיקת שווי הזכויות הסוציאליות של השניים. בדיקות וחישובים אלו יוכלו לסייע לשני הצדדים להבין ולדעת כיצד יש לחלק ולבצע את ההתחשבנות הפיננסית ביניהם.

למי עליי לפנות על מנת להניע הליך של איזון משאבים וחישוב זכויות פנסיה

אם אתם מחפשים אחר אקטואר מוסמך ואמין על מנת לבצע את הליך איזון המשאבים וחישוב שווי הזכויות הסוציאליות שלכם, יש לנו את הכתובת עבורכם. אורי לפיד הינו אקטואר מוסמך מטעמה של אגודת האקטוארים בישראל בנוסף להיותו רואה חשבון מוסמך, מנהל סיכונים וחבר באגודת מנהלי הסיכונים הבינלאומית. בנוסף, עד שנת 2020, לפיד כיהן כאקטואר הראשי של קרנות הפנסיה של “כלל פנסיה וגמל”. ללפיד ניסיון רב וותק מוכח בתחום ובכך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים שתהליך איזון המשאבים וחישוב שווי הזכויות הסוציאליות מתבצע באופן מקצועי ומיטבי. לשם יצירת קשר לקבלת ייעוץ או מידע נוסף, אתם מוזמנים לפנות באמצעות מספר הטלפון 054-9304868 או באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני actuar.cpa@gmail.com.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook

צור קשר

דילוג לתוכן