חישוב פנסיה צבאית

חישוב פנסיה צבאית – כיצד עושים את זה?

הפנסיות שמשלם הצבא לכל איש קבע שיוצא לגמלאות ופורש כבר מככבות מדי פעם בערוצי התקשורת השונים. חשבתם פעם מה קורה כאשר איש קבע מוצא עצמו בהליך גירושין ונאלץ לבצע חישוב עתידי לגבי סכומי הפנסיה שישולמו לו?במקרים כאלו יש צורך לבצע היוון של הפנסיה הצבאית שהוא עתיד לקבל, על מנת להגיע להסדר בין שני בני הזוג אשר ישקף את המציאות עד כמה שאפשר באופן מדויק. רוצים לדעת איך עושים את זה באופן מיטבי? המשיכו לקרוא.

חלוקת הפנסיה צבאית ניתן לבצע ב- 2 דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא תשלום של הצבא ישירות לבן הזוג לשעבר, בהתאם לחוק לחלוקת חיסכון פנסיוני. הדרך השנייה היא ביצוע היוון אקטוארי ותשלום של סכום חד פעמי של הפורש לבן הזוג לשעבר.

היוון פנסיה– מה זה אומר?

ברוב המקרים פנסיה הינה דבר שמוסדר כאשר אדם הינו עדיין צעיר, בין אם רווק או נשוי חדש יחסית. כאשר ישנו הסכם גירושין על הפרק, גם הכספים שעתידים לקבל בני הזוג בהגיעם לגיל פרישה נלקחים בחשבון בתהליך חלוקת הרכוש והפיננסים ואז קיים צורך לבחון את הפנסיה של בני הזוג. כאשר מדובר בנכסים נזילים כגון חסכונות או רכוש, אין כל בעיה – הסכומים ידועים ומוסכמים. אך מה בנוגע לנכס פיננסי שאין אפשרות לכמת באופן מדויק כיוון שהוא עתידי? לשם כך משתמשים בתהליך של היוון שמשמעותו חישוב הערך העתידי של הנכס הפיננסי ומתן שווי עכשווי המאפשר להתייחס אליו באופן ברור בהווה, כסכום ידוע וממשי. היוון פנסיה צבאית אינו שונה מהיוון של כל פנסיה אחרת וברגע שקיים היוון פנסיה, בני הזוג יכולים לבצע חלוקה של הרכוש באותו הרגע, בהסתמך על הערכה מחושבת של כל רכושם, כולל נכסים שמימושם הוא עתידי ובכך לסיים את הליך הגירושין באופן מהיר ויעיל.

כיצד אקטואריה יכולה לעזור לכם?

אקטואריה הינה הדרך המדויקת ביותר לביצוע היוון של פנסיות עבור בני זוג העומדים בפני גירושין. חלוקת פנסיה בהליך גירושין אינה דבר פשוט, רק אקטואר ובייחוד כזה המתמחה בנבכי עולם הפנסיה, יוכל לבצע היוון מדויק וקרוב ביותר למציאות עבורכם. אקטואר אינו מסתמך על נתונים סטטיסטיים אשר מבטאים רק מה היה בעבר ואשר סטטיסטיקנים מנסים לחזות על פיהם מה עשוי לקרות, הוא בונה הערכה המבטאת מצב עתידי ועושה זאת באופן מחושב, באמצעות כלים חישוביים ייחודיים לתחום. האקטואר יוכל לקחת בחשבון שווי צפוי וגם משתנים שונים לגבי שינויים בשוק ההון, למשל. אף אחד אינו יכול לנבא את העתיד, אבל אקטואר טוב יוכל להיות הכי קרוב לזה.

חישוב פנסיה צבאית

האם פנסיה צבאית תקציבית שונה מהותית מפנסיה צוברת?

כן. כיוון שמהותית הפנסיות הצוברות מבוססות על הרעיון של צבירה המיועדת למימוש לקצבה בגיל פרישה. כלומר, מה שאתה צובר זה מה שאתה מקבל.לעומת זאת, בפנסיה תקציבית לא צוברים כסף אלא זכויות. ככל שעובדים יותר שנים, כך צוברים יותר אחוזים למימוש בפנסיה. זוהי פנסיה שתוכלו עוד לראות אנשים מבוגרים לפני גיל פרישה שזכו להשתייך אליה ורבים מחשיבים אותה כטובה ומשתלמת יותר. רוב העובדים כיום חברים בקרנות פנסיה צוברות בהן, כאמור, הם צוברים סכום כסף שמהווה את הבסיס לחישוב התשלום החודשי שיזכו לו לאחר שיפרשו. אנשי הצבא הוותיקים, אלה שזכו להיכנס להסדר הפנסיה התקציבית, צוברים אחוזים שניתן לחזות באמצעותם מה יהיה התשלום החודשי – אך זה לא פשוט – לכן כדאי להיעזר באקטואר.

מדוע כדאי להיעזר באקטואר?

כאשר זקוקים להערכה עתידית שתהיה מדויקת באופן מירבי, במגוון תחומים, הכי כדאי לפנות לשרותיו של אקטואר מנוסה ומקצועי אשר יודע לתת לכם ניבוי המבוסס על מציאות עכשווית, תוך חישוב והערכה של המגמות והשינויים הצפויים עם הזמן – כך שתוכלו להיערך בהתאם ולקבל החלטה מיטבית עבורכם.

חישוב סיכונים ביטוחיים, עריכת איזון משאבים בין בני זוג, הערכת שווי עתידי של מגוון דברים – כל דבר הקשור בניהול סיכונים מושכל – כל אלו הינם תחומים בהם אקטואר יוכל לתת לכם את המידע הטוב ביותר.

למי פונים כדי לקבל שרות אקטואריה מיטבי?

את השרות הטוב, המדויק, המקצועי והאמין ביותר תקבלו אצל אורי לפיד – אקטואר ורואה חשבון המתמחה בתחום האקטואריה ובניהול סיכונים. תוכלו לקרוא עוד על אורי לפיד ועל דרכי יצירת הקשר עימו באמצעות קליק קטן כאן.

זכרו כי בכל רגע נתון אנו מקבלים החלטות העשויות להשפיע על חיינו בהמשך הדרך באופנים רבים. אתם יכולים להמשיך לקחת סיכונים, או לנהל אותם טוב יותר באמצעות אקטואר.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook

צור קשר

דילוג לתוכן